torsdag 6. desember 2012

Tre dager med Filip og MULDVARPEN

Husker DU Muldvarpen? Jeg husker godt denne koselige figuren fra barneTV da jeg var liten. Det gir gode minner og nå er han tilbake i stua vår!

Filip har vært syk noen dager og vi har tilbragt en del tid på sofaen. Da har det vært godt å ha en samleboks med alle episodene av denne serien. Det er totalt 50 og jeg tror vi har kommet igjennom ALLE! Filip elsker det - og jeg kan ikke annet enn å bli fasinert av det faktum at denne enkle, håndtegnede serien fenger mer enn all animasjon som blir produsert i dag.


Muldvarpen, eller Krtek som den heter på orginalspråket, kom ut første gang i 1956. Den ble fort populær i de øst-europeiske landene og kom siden til "vesten". Selv så jeg den nok på midten av 70-tallet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.